Alla inlägg under mars 2010

Av Marie S - 22 mars 2010 10:02

Heeej!

Åh vad glad jag är. Har tappat 1,8 kilo den här veckan. Är inte det helt fantastiskt roligt? Jag har sedan jag gick med i viktklubb tappat 2,4 kilon. Woho! Det motiverar mig till ännu en veck med kelda soppor och motion. Eller ja, jag lever ju inte enbart på soppor men bara att ha ändrat matvanor gör att jag känner mig mer taggad.


Min frukost består nu av gröt, osockrad sylt, lättmjölk, grovt bröd med cheece 0,2 % fett och keso och en kopp kaffe. Till lunch blir det idag en orientalisk soppa med färsk pasta och bröd, dricker vatten till det och till middag blir det nog fisksoppa med kräftstjärtar och lätt fraische. :)


Träningsmål denna vecka:


Gå upp för ALLA trappor, gå ut och gå minst 25 inuter varje kväll, träna på gymmet två gånger


Matmål denna vecka:

Absolut ingen läsk eller juice. Bara mjölk och vatten.


Ska bli pännande och se vad som har hän om en vecka!

Hejja!

Av Marie S - 19 mars 2010 10:02

Jag vill gå ut och shaka mitt ass på krogen so bad! Men min partypoler Maja reser jorden runt och lever det ljuva livet. Snart går jag ut ensam och låtsas att jag är med i heart break hotel och skiter i allt. Känner att jag behöver få släppa loss lite. Buuuhuuu


Hade världens sötaste make up rådgivning igår, hon skulle ut och äta middag med sina gamla kurskamrater, dom hade varit vänner i över 30 år. Helt sjukt! Hoppas jag och mina nära vänner är polare om 30 år vi också!


nej fan vad tråkigt det här blev. Nu ska jag försöka sätta på lite smink så jag inte ser ut som en levande död. Puss på er

  

  

Av Marie S - 18 mars 2010 09:29

Igår hämtade jag ut mina linser från synoptik. Ska ha dom i tre månader, yaay, Jätte skönt är det! Har lyckats pilla i och ur dom två gånger relativt smärtfritt så det känns bra. Även om dom inte är lika bra i skärpan som glasögonen så kan det vara skönt med lite variation ibland.


Idag blir det jobb för mig, har varit ledig i tre dagar så känner mig apseg. Men det är bara jobb i två dagar och sen ledig helgen. Så nu ska jag göra mig iordning och åka.


Puss

Av Marie S - 16 mars 2010 18:18

Bloggtorka... det har inte hänt något speciellt faktiskt. Mamma har kommit hem från sjukhuset, jag tog ledigt tre dagar den här veckan för att underhålla henne, hjälpa henne och ta hand om hunden.

Idag har jag och mamma varit ute på en promenad med hunden, tog nog lite väl på mammas krafter men skönt att få lite luft.


Jag och Joakim har hunnit med att handla också, underbart skönt att få det gjort. Jag har blivit kaloriberoende. Måste kolla ALLT. Ett bra tips är att köpa keldasoppor, nästan inget fett i och man kan blanda i massor av godsaker som räkor, fisk, kyckling, grönsaker och så vidare. Mättar väldigt bra och vill man ha det lite mer stadigt kan man alltid ha rågbröd med mager färskost och tex paprika på. Mums! Känner att jag måste ta tag i det här nu, tappar motivationen ibland men det är bara att ta nya tag!



     

Av Marie S - 9 mars 2010 07:30

Fy fan. Jag är verkligen inte en morgon människa. Jag hatar verkligen att gå upp tidigt, och idag blev det extra tidigt eftersom jag har hunden och ska öppna på jobbet.


Har inte bloggat på en vecka, har helt enkelt inte funnits tid. Har jobbat, haft tandvärk och varit allmänt jävla less på Sverige och detta äckliga klimat.


Nu ska jag till jobbet. Ha en bra dag

Av Marie S - 1 mars 2010 21:38


  

Nu blir det filmmys med älsklingen. Vi ska kolla på Land of the lost med Will Farell och äta glass med banan, russin, annanas och vindruvor. Mums!



  

Av Marie S - 1 mars 2010 11:30

  



Har läst flera inlägg om våra fantastiska produkter på olika stora bloggar de senaste dagarna. Kul tycker jag! Blondinbella har bland annat skrivit att Love ETC parfymen är hennes nya favoritparfym, hon har även bloggat om shea body buter och scrub. bunnys.se skrev ett tips till killar att dom ska handla våra produkter för att göra sina flickvänner glada och har även sett flera andra inlägg om våra Body Butter. Keep it up! :) Jag ksa nog smörja mig på en gång! =)



  

Av Marie S - 1 mars 2010 10:09

Fan. Jag har gått upp 1 kilo den här veckan. Men jag måste erkänna att jag inte har varit speciellt aktiv den här veckan.

Detta åt jag förra veckan som inte var så bra...

Två små latte

En chokladdonut

Chips

Coca Cola


Som sagt. Inte bra, inte bra alls. Har varit dålig på att skriva upp i min checkkallender hur många points jag ätit. Men den här veckan ska det bli ändring.


Jag ska denna vecka träna mer, ersätta middagen med en shake när jag slutar sent och minska antalet points per dag från 23 ner till 18. Grejen är, man får inte ge upp bara för att man går upp ett kilo. Det kan desseutom handla om att kroppen ställer om sig själv också. Förut så åt jag hela tiden och väligt onyttigt, och framför allt, alldeles för stora portioner.


Ja ja, nu ska jag kolla på The O.C och ha lite egentid.


  

Presentation


Min blogg handlar om min vardag, smink, vänner och allt som hör därtill. Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilka tvångstankar lider ni av?
 Kolla att spisen är avstängd
 Tvätta händerna mer än normalt
 Räkna till vissa tal
 Säga en mening flera gånger på rad
 Disk disken flera gånger
 Rädslan att någon i din närhet ska dö
 Tända och släcka lampor flera gånger
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards